Uitkering aanvragen Nijmegen, hoe gaat dat in zijn werk?
Wilt u een uitkering aanvragen in Nijmegen? Waar moet u zich melden om dit voor elkaar te krijgen? In dit artikel zullen wij u vertellen welke weg u moet bewandelen om een uitkering te krijgen in Nijmegen.
Onvoldoende inkomsten
Heeft u te weinig inkomsten? Dan kunt u mogelijk in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering in Nijmegen. De bijstandsuitkering vult uw huidige inkomen aan tot aan het wettelijk minimum dat wij in Nederland kennen. Op die manier kunt u toch een ‘normaal’ leven leiden.
Beoordeling
Of u recht heeft op een uitkering moet beoordeeld worden. Neem de volgende gegevens mee als u een gesprek gaat voeren over de aanvraag van een uitkering.
* contract van uw huurwoning (huurcontract)
* bankafschriften
* echtscheidingspapieren
* belastingaanslag
* beëindigingbeschikking van een andere uitkering
* ontslagbewijs
* sollicitatiebewijzen
Daarnaast heeft u altijd een geldig identiteitsbewijs nodig.
Hoe aanvragen
De grote vraag is hoe u een bijstandsuitkering kunt aanvragen in Nijmegen. Dit is echter redelijk eenvoudig. U kunt via de website van de gemeente informatie vinden over de mogelijkheden tot aanvraag. Zo kunt u een uitkering aanvragen in Nijmegen door contact op te nemen met het Werkbedrijf Nijmegen. De gegevens hiervan vindt u hieronder.
WERKbedrijf Nijmegen
Mariënburg 30
6511 PS Nijmegen
Tel: 024 751 60 00
Fax: 024 751 60 01
Digitaal een uitkering aanvragen is echter ook mogelijk. Dat is natuurlijk veel fijner want dan hoeft u geen contact op te nemen of een bezoek te brengen aan een kantoor. U kunt via de website van de gemeente Nijmegen een link vinden naar het digitale aanvraagformulier.